קורקינט חשמלי

הקורקינטים החשמליים כובשים את ישראל!

עוד לא עברה שנה מאז שמכון התקנים ומשרד התחבורה קבעו תקן חדש לקורקינט חשמלי או בשמו העברי "גלגלינוע" וכבר הכבישים ושבילי האופניים מלאים ברוכבי קורקינטים ש"גולשים" כל הדרך ליעד! ועכשיו שאנחנו כבר שנה אחרי שפתרון ההתניידות העירוני המדהים הזה עבר להיות חוקי ותקני, הציבור התחיל להבין איך להתייחס אליו. הרוכבים קלטו הרבה דברים (חוץ מהשם "גלגלינוע" שלעולם לא יהיה שגור בפינו כנראה….) ואני רוצה למנות ולציין כמה מהתובנות החשובות שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם מתקדמים לקורקינט שלכם.

קורקינט זה קלללל וגם קול  – אבל צריך לבחור את הכלי הנכון לאופי הדרך

יותר קלללל מאופניים, וכנראה גם יותק קול. חווית הרכיבה שהכי מזכירה גלישת גלים נותנת תחושה של חופש ומצליחה להפוך את ההגעה ליעד לבילוי ממש. חשוב מאד לזכור תוך כדי כל ה"פאן" הזה, שהקורקינט נולד ככלי אקסטרים ולא ככלי תחבורה. מרכז הכובד הנמוך בשילוב עם מרכז כובד גבוה של הרוכב מייצרים תוצאה של כלי מאד לא סלחן להפתעות בכביש. כל בלימת חרום תסתיים בהכרח בפרידה בין הרוכב לקורקינט. ואז כמובן תיאלצו להשתתף ב שיחת "הפרידה" הקבועה, והקורקינט יגיד לכם- "זה לא אתה זה אני…"

הנטיה של הקורקינט להיפרד מהרוכב חייבת להילקח בחשבון בבחירת הקורקינט. פתרון עם משקל קללל זה מאד פרקטי, אבל חייבים לזכור שככל שהקורקינט עם גלגל קטן יותר, הוא מתאים לרכיבה קצרה יותר. אני לא ממליץ לאמץ פתרון של גלגל קטן מ 10' לתוואי נסיעה של יותר מ 3-4 ק"מ ביום. ככל שהדרך ארוכה מומלץ מאד לעלות בגודל הגלגל. שווה תמיד ל"שלם" בעוד משקל ובעוד גודל בשביל להרוויח בטיחות ואיכות נסיעה. גם גלגל 10' לא צריך להיות בשימוש של יותר מ 5-8 ק"מ ביום . ורוכבים שעושים דרך של יותר מ 10 ק"מ ביום כדאי להם מאד לשקול קורקינט במידה מלאה עם גלגל 12' לפחות.

יש לי תחנת רכבת ממש בפתח הבית!

בעיניי המהפכה הכי גדולה בתחבורה בישראל היא ההנגשה של פתרונות התחבורה הציבורית לכל האוכלוסייה. בישראל, למרות שמדובר תמיד במרחקים קטנים, היכולת להתנייד ביעילות בתחבורה ציבורית פשוט לא קיימת. אין תשתית ציבורית שיודעת לקחת אותך אל העבודה בלי חוויה לא נעימה של בזבוז זמן אדיר ותשלום בבריאות ממש. וכך אנו מוצאים את עצמנו בפקק מסתכלים סביבנו על עוד קורבנות של השיטה, כלואים בתוך הרכב הפרטי. והכי מטריד שבישראל עלות השימוש ברכב היא הגבוהה בעולם!!! וכל ההתעללות באזרח, בחסות המדינה, שמעמיסה עלינו גם מיסוי מטורף וגם תשתית של כבישים וחנייה שלא מצליחים לעמוד במשימה.

פתרון פשוט של קורקינט חשמלי מצליח לשנות את כל התמונה! פתאום הדרך הקשה אל תחנת הרכבת נעלמת והנה אני יוצא מהבית וכמו קסם אני ברכבת! אין רכב, אין דלק, אין חניה, אין דוחות, אין טסט, אין ביטוח… פעם ראשונה שאני חווה את "להיות עם חופשי בארצנו" (:

יש רוכבים שיודעים להשיג את התוצאה הזו גם עם אופניים רגילים אבל זה לא לכל אחד, לפעמים אופניים זה גדול מדי או מגושם מדי. בשביל כל מי שהאופניים לא מהווים עבורו פתרון נכון, רשת אקופאן החליטה להציג מגוון עצום של קורקינטים ולהפוך את כולם לקוסמים שיכולים בלחיצת מצערת קטנה לגרום לתחנת הרכבת להופיע ממש בפתח הבית גם בלי להיות הארי פוטר.

אני אוהב את הקורקינט שלי!

הקורקינט שלי הוא השותף המושלם לטיול בעיר. פתאום אני מוסיף לעצמי "מטלות" במהלך היום רק בשביל לבלות עליו עוד כמה דקות. לשמחתי הרבה, המחוקק חידד לאחרונה  את ההוראות לגבי קורקינטים והבהיר כי מקומו של הקורקינט הוא רק בכביש ובשבילי אופניים ואסור לרכוב בו על המדרכה. המחוקק גם הבהיר כי השימוש מותר רק מגיל 16 ושיחרר את הציבור מרוכבים מסוכנים מאד שאין מקומם על הכביש. אז במסגרת האהבה שלי לקורקינט, ועל מנת שנמשיך לאהוב לנצח, אני מקפיד מאד להקל על שאר הנהגים שעימם אני חולק את הדרך. אני דואג תמיד להיות מואר (ולא רק במחשבות ובתודעה) ומוסיף תאורה גם על תיק הגב שלי, שהרי התאורה האחורית של הקורקינט סובלת מנראות נמוכה ביותר. אני מאד אוהב להאיר גם את תחתית המדרך בתאורת לד שיודעת לתת נוכחות לקורקינט. דאגתי גם לפעמון עם צליל נעים על מנת שאוכל להתריע מבלי לעשות לחץ מיותר ל"אנשים טובים באמצע הדרך". והכי חשוב אני נוהג באופן הכי אדיב ומנומס כדי שכולם יחלקו את הטוב הזה שנקרא "קורקינט" איתי!

בעודי רוכב אל עבר האופק, על גבי הקורקינט האהוב שלי, אני פתאום קולט שאני לא סגור על איך אומרים "גלגלינוע" ברבים…. אולי אומרים "גלגלינועים"? את זה באמת צריך להיות קוסם בשביל להגות.

אני וכל צוות השירות, מחכים לכם אצלנו ברשת אקופאן עם דגמים חדשים ומהפכניים של קורקינטים.

אברה קדברה ….. גלגלינוע!

יושי

השאר פרטים

קבע תור לנסיעת מבחן עכשיו !



חייגו כעת אקופאן חייג עכשיו